Comunicat de presă al Rodbun Grup:
Compania Rodbun – parteneriat cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Agricolă (INCDA) Fundulea pentru promovarea a doi hibrizi de porumb 100% românești
Compania Rodbun a încheiat, cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Agricolă (INCDA) Fundulea, un parteneriat destinat relansării a doi hibrizi de porumb creați de institut în anii 1990 și 1993: „F376” și „Olt”.
Rodbun va gestiona formele parentale ale celor doi hibrizi și îi va produce la nivel național, pe o suprafață totală de 2000 de hectare.
„Piața pentru cei doi hibrizi este în scădere, iar demersul nostru și al partenerilor de la Fundulea este destinat stopării acestui declin. Vorbim de două mărci 100% românești, care au o calitate certă, probată în ani mulți de cultură. Noi vindem acești hibrizi de mult timp, acoperim aproape o jumătate din cota lor de piață”, spune Octavian Petrescu, directorul comercial al Rodbun.
Potrivit lui Octavian Petrescu, demersul Rodbun este unul consecvent valorilor companiei, printre care se numără și susținerea agriculturii și a culturilor românești, în contextul concurenței acerbe cu companiile multinaționale: „Suntem convinși că hibrizii și soiurile românești au o calitate comparabilă și, uneori, chiar superioară celor vândute de multinaționale. Diferă doar marketingul. Pentru a impune pe piață o marcă românească trebuie să învingem un marketing abil și agresiv. Or, Rodbun are capacitatea de a asigura continuitatea acestor hibrizi și o cotă de piață decentă, pentru că avem acoperire națională, putem vinde în fiecare sat”.
Până în prezent, INCDA Fundulea a dezvoltat 28 de hibrizi de porumb, însă nu pentru toți se produce, deocamdată, sămânță de cultură. „Ne-am bucura dacă promovarea tuturor hibrizilor de la Fundulea ar face obiectul atenției fermierilor, pentru că acolo se produce bine și de calitate”, spune directorul comercial al Rodbun.
Compania Rodbun le propune tuturor fermierilor care au cultivat și cultivă „F376” și „Olt” la standardele de calitate cerute de piață o colaborare, atât pe partea de producție, cât și de comercializare, colaborare menită să promoveze aceste două mărci importante ale geneticii românești.